Alternatyvaus ekologiško suslėgtų gamtinių dujų (SGD) kuro transportui stočių tinklą plėtojanti bendrovė „SG dujos“ per artimiausius dvejus metus atidarys penkias naujas užpildymo stotis. 2019 m. bendrovė modernizavo esamas stotis Šiauliuose ir Klaipėdoje, šiemet jau atidarė naują viešojo pildymo stotį Vilniuje, o artimiausiu metu atidarys ir  viešojo pildymo stotį Kaune. Prie šios plėtros finansavimo prisidėjo ir Šiaulių bankas, suteikęs bendrovei beveik 1 mln. eurų kreditą.

2020-2021 m. “SG dujos” planuoja atidaryti dar tris suskystintų gamtinių dujų ( SkGD) stotis Panevėžyje, šalia kelio Ryga–Panevėžys–Vilnius, Kalvarijoje, netoliese automagistralės „Via Baltica“, taip pat netoli Vilniaus, prie automagistralės Vilnius–Kaunas. Įgyvendinus šiuos plėtros projektus, „SG dujos“ planuoja turėti 13 SGD/SkGD pildymo stočių visoje Lietuvoje.

„Gamtinės dujos ekonomiškai efektyviausias ir aplinkai draugiškiausias autotransporto eksploatavimo būdas, o gamtinių dujų naudojimą skatina Europos Sąjunga. Be to, gamtinių dujų, o ypatingai biometano panaudojimo perspektyvos įtvirtinamos šiuo metu Lietuvoje priimamame klimato kaitos plane. Iki šiol visos mūsų stotys iš esmės yra skirtos ir pritaikytos specializuotiems miestų autobusų parkų poreikiams, tačiau dabartinis mūsų plėtros etapas skirtas atverti kuo platesnę prieigą visiems vartotojams, kurie norėtų pradėti naudoti šį ekologišką kurą ir miestuose, bet ir tolimesnėms kelionėms, siekiame įkurti patogias užpildymo stotis tarptautiniu mastu dirbatiems vežėjams, vykstantiems į Lietuvą ir kertantiems mūsų šalį tranzitu. Planuojame statyti užpildymo stotis, kuriose bus galima pasipildyti ir suslėgtomis gamtinėmis dujomis, ir suskystintomis dujomis pritaikytoms transporto priemonėms“, – teigė „SG dujos“ generalinis direktorius Virginijus Korsakas.

Pasak V. Korsako, perspektyvos didesnei ekologiško alternatyvaus transporto plėtrai Lietuvoje yra geresnės nei bet kada iki šiol – pagal šiuo metu Lietuvoje valstybės mastu priimamą klimato kaitos planą numatoma mažiausiai 30 mln. eurų investicijų per artimiausius kelis metus – į transporto priemones, ir joms būtinos infrastruktūros išplėtimą“.

Šiuo metu Lietuvoje eksploatuojama apie 350 SGD naudojančių autobusų ir kitų transporto priemonių devyniuose Lietuvos miestuose. Dalimi šių stočių gali naudotis ir kiti SGD automobilius turintys gyventojai ir įmonės. Taip pat, planuojama, kad ir naujosios SGD/SkGD stotys bus viešos ir atviros visiems vartotojams.

Švarioms technologijoms – banko finansavimas

Paskolą inovatyvių kompresorinių stočių plėtrai ir realizavimui suteikė Šiaulių bankas. Pasak Šiaulių banko Vilniaus regiono verslo klientų vadovo Kęstučio Griniaus, verslui investuoti į tokius projektus yra ir perspektyvu, ir suteikiama galimybė verslui prisidėti prie švaresnės aplinkos kūrimo.

„Pastebime, kad pastaraisiais metais transporto sektorius daug investuoja į alternatyvius degalus, mažiau taršias technologijas, jų kūrimą ir pritaikymą plačiam naudojimui. Džiaugiamės galėdami palaikyti ir suteikti finansavimą tokioms inovacijoms, kurios būtų pritaikomos tiek versle, tiek kasdieniniame gyvenime“,– sako Šiaulių banko atstovas K. Grinius.

Ateitis – vandeniliu varomas transportas

Pasak „SG dujų“ vadovo, bendrovė taip pat didelį dėmesį skiria vandeniliu varomo transporto infrastruktūros plėtrai. Vandeniliu varomų automobilių pranašumas – galimybė jiems pritaikyti jau esamas degalines, kai elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje vis dar menkai išvystyta.

„Šiuo metu bent po kelias suslėgtomis dujomis varomas transporto priemones naudoja visų didžiausių miestų progresyvūs vežėjai. Planuojame, kad ateityje šį ekologišką kurą naudos dar daugiau autobusų parkų ir vežėjų įmonių. Trijų miestų – Telšių, Ukmergės ir Marijampolės autobusų parkai jau šiandien išbando dar progresyvesnį kurą – SGD ir vandenilio mišinį“,– džiaugiasi V. Korsakas.