Rugsėjo 27 d. į Panevėžio gatves elektriniais dviračiais išvažiuos 6 Lietuvos pašto laiškininkai. Norint išvengti nelaimingų atsitikimų, jie išklausė Lietuvos policijos ir Lietuvos pašto atstovų vedamus specialius dviračio eksploatacijos ir saugaus eismo kursus, buvo aprūpinti dviračio šalmais, atšvaitais bei
ant dviračių montuojamais korespondencijos krepšiais. Tarnybiniai dviračiai bus išdalinti tiems laiškininkams, kurie jau dabar gyventojus aptarnauja savo asmeniniais dviračiais ir kurių darbo apylinkės pritaikytos šiai transporto priemonei. Tai trečias laiškininkams numatytų 210 elektrinių dviračių projekto
etapas.

„Lietuva – pirmoji iš Baltijos valstybių, kurioje laiškininkai važinės tarnybiniais elektriniais dviračiais, nors tai jokia naujovė kitose šalyse: Lenkija, Vokietija, Slovėnija, Vengrija, Kroatija, Belgija, Šveicarija, Armėnija, Portugalija, Ispanija, Švedija – tai šalys, kuriose vietinis paštas bando įsigyti arba jau yra įsigijęs dviračių laiškininkų darbui palengvinti. Kiekvieno į projektą įtraukto miestelio pėsčiajam laiškininkui paskyrėme personalizuotą elektrinį dviratį, kuris yra pritaikytas laiškininko ūgiui ir svoriui, be to, dviračiais važinėsiantys mūsų darbuotojai gauna atšvaitus ir specialius dviračio šalmus, kurie
atitinka jų galvos dydį, todėl kelyje jie bus matomi ir saugūs“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Pirmojo bandomojo važiavimo metu įvairiuose Lietuvos miestuose į gatves išvažiavo 15 dviračių: 10 iš jų buvo pačių laiškininkų, 5 – bendrovės. Dviračius mynė laiškininkai, jų važiavimo spartą ir maršrutą fiksavo specialiai įdiegta įranga (GPS), buvo matuota judėjimo ir gyventojų aptarnavimo sparta, vėliau šie duomenys palyginti su pėsčiųjų laiškininkų darbo laiku. Šis laiškininkų bandomasis „dviračių žygis“ parodė, kad dalis miestelių ir kaimų regioninių kelių yra sunkiai įveikiami ir reikalauja nemažai pastangų net važiuojant be kasdienio laiškininkų krovinio, todėl elektrinė transporto priemonė kasdienį maršrutą gerokai palengvins.

„Kaip ir kiekvieną kartą įmonėje diegiant naujovę, sulaukėme nemažai klausimų, kurie neramino mūsų laiškininkus: ar ši transporto priemonė saugi, ar elektriniu dviračiu bus galima važinėti lietui lyjant, ar jam žiemą nekenks šaltis, kas nutiks dviračiui sugedus ar kaip apsaugoti šį turtą nuo ilgapirščių ir pan. Savo darbuotojus nuraminome, kad dviračių priežiūra rūpinsis samdoma dviračių remonto įmonė, jie specialiai pagaminti taip, kad atlaikytų didelius korespondencijos svorius, būtų stabilūs ir manevringi, o dviračių amortizatoriai būtų pritaikyti žvyrkeliams ir duobėtiems keliams. Be to, ilgapirščiams sudrausminti dviračio krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys yra įregistruoti specialiame daiktų registre www.pazymetas.lt, kuris gerokai palengvins dviračio paiešką jo vagystės atveju“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius J. Sadauskas.

Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik vairas“ pagal užsakymą Lietuvos paštui pagamino 210 elektrinių dviračių. Pastarieji be modernios transporto priemonės bus aprūpinti nuo šalčio ir lietaus saugančiomis dviratininko striukėmis, specialiais garsine signalizacija apsaugotais dviračių krepšiais ir kitomis saugos priemonėmis. Dviračių ir specialių krepšių vertė – 311. 430 Eur.