Lietuviai vieni pirmųjų Europoje už degalus pradėjo atsiskaitinėti išmaniuoju telefonu. Vasaros
pradžioje rinkai buvo pristatyta „Viada“ degalinėse veikianti mobilioji programa, o prieš kelias
savaites – keliuose didžiausiuose tinkluose atsiskaityti leidžianti ir jokiam degalinių tinklui
nepriklausanti „Drivitty“. Abi programos sulaukė nemenko susidomėjimo – kiekvieną dieną jos
sulaukia šimtų naujų vartotojų.

„Lietuviai yra imlūs technologijoms – nors tikėjomės, kad naujovę išbandys daug vairuotojų,
startas pranoko lūkesčius. Per pirmąsias savaites mobiliąja programa pasinaudojo tūkstančiai
vairuotojų, daugybė jų – daugiau nei po vieną kartą. O mes sulaukėme daugybės atsiliepimų su
pasiūlymais, kaip galime tobulėti toliau, nemažai jų bus įgyvendinta jau artimiausiu metu“, –
teigia „Drivitty“ prekės ženklą valdančios įmonės vadovas Naglis Verbošaitis.

Didžiausias mokėjimo už degalus telefonu privalumas – laiko taupymas. Atvažiavus į degalinę,
iš automobilio išlipti reikia tik pačiam pylimui, o atsiskaityti galima kelis kartus spustelėjus
telefono ekraną. Vairuotojui tereikia pasirinkti degalų užpylimo kolonėlę, atsiskaitymo būdą –
mokėti prieš ar po pylimo – ir papildomu paspaudimu patvirtinti savo sprendimą.

Vairuotojams nebereikia automobilyje palikti vaikų ar augintinių ir eiti į pačią degalinę, kur
neretai tenka stovėti eilėje ir laukti, kol priešais esantys žmonės atsiskaitys ne tik už degalus,
bet ir maistą, kavą bei kitus produktus. Telefoną galima naudoti ir apmokėjimui nuotoliniu būdu
– pavyzdžiui, degalinėje stovinčiam draugui ar šeimos nariui pamiršus piniginę.

Programos saugumas užtikrinamas papildomu PIN kodu arba, jeigu išmanusis telefonas turi
pirštų atspaudų skaitytuvą, biometrinėmis priemonėmis. Tai užtikrina, kad praradus įrenginį
programa negalėtų pasinaudoti kiti asmenys.

„Išmanusis telefonas šiandien yra pagrindinis gyvenimo palydovas – mieste mokėjimo kortelė
jau nebereikalinga. Telefonu galima atsiskaityti kavinėse, parduotuvėse, dabar – jau ir pilantis
degalus, tad namie pamiršus piniginę, grįžti nėra ko – galima lengvai išsiversti be jos. Tačiau
būti be telefono – kur kas sudėtingiau, kiti įrenginiai jo funkcijų atstoti negali. Matydamos tokią
tendenciją, vis daugiau įmonių integruoja įvairius sprendimus būtent į išmaniuosius įrenginius“, –
sako lietuvių startuolio vadovas N. Verbošaitis.

Mokėjimo už degalus išmaniuoju telefonu programa šiuo metu veikia dviejuose tinkluose –
„Viada“ ir „Baltic Petroleum“, kurie kartu valdo daugiau nei 200 degalinių Lietuvoje, tačiau iki šių
metų pabaigos tikimasi prijungti dar mažiausiai 2 tinklus. Programoje taip pat integruota visoms
degalinėms pritaikyta bendra nuolaida, tad vairuotojams nebereikia turėti kelių kortelių.
„Drivitty“ programa suderinama su „Android“ bei „iOS“ operacines sistemas turinčiais
išmaniaisiais telefonais, ją nemokamai atsisiųsti galima iš „Google Play“ ir „App Store“
elektroninių parduotuvių.