Šių metų kovo mėnesį vykusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujasis
„Mercedes-Benz“ V klasės modelis jau atvyko į Lietuvą. Nuo ankstesniojo keleivinio
mikroautobuso naujasis skiriasi priekine dalimi, didesne variklių bei pavarų dėžių gama – šie
atnaujinimai leidžia išlikti V klasei daugiausiai inovacijų turinčiu modeliu savo segmente.
Praktiškumas taip pat nepamirštas – aukštis išlieka mažesnis nei 2 metrai net su visų varančių ratų
pavara 4MATIC, tad mikroautobusas gali įvažiuoti į daugelį požeminių ar daugiaaukščių stovėjimo
aikštelių.

„V klasės modelis yra tikras „Mercedes-Benz“ ambasadorius tarp keleivinių mikroautobusų. Be
aukščiausio komforto bei novatoriškų sistemų, dabar siūlomas ir galingiausias visame segmente
variklis bei moderniausia gamintojo automatinė pavarų dėžė. Dėl to V klasė tapo dar universalesnė
ir labiau pritaikoma įvairiausioms užduotims – nuo šeimos kelionių iki VIP klientų vežiojimo“, –
teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinių automobilių
pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Naujos variklių gamos galia ir efektyvumas

Atnaujintoje „Mercedes-Benz“ V klasės variklių gamoje dabar yra trijų galingumų keturių cilindrų
dyzeliniai varikliai. Nors jų galia, palyginti silpniausią su galingiausiu, skiriasi beveik 50 proc.,
degalų sąnaudos bei CO 2 emisija yra beveik tokia pati – tai įrodo puikius inžinierių iš Štutgarto
pasiekimus kuriant pajėgias ir ekonomiškas jėgaines. Be to, „Mercedes-Benz“ specialistams pavyko
sumažinti naujųjų variklių skleidžiamą garsą ir vibracijas, tad mikroautobuso salone dabar yra
komfortiška kaip niekad anksčiau.

Gamą pradedantis V 220 d modelis pasiekia 120 kW (163 AG) pajėgumą bei 380 Nm sukimo
momentą, vidutiniškai vartoja 6–6,2 l/100 km dyzelino, o į aplinką išmeta 157–162 g/km anglies
dvideginio emisiją. Vidutinio galingumo V250 d išvysto 140 kW (190 AG) galią bei 440 Nm
sukimo momentą, jo degalų sąnaudos yra 5,9–6,1 l/100 km, o CO 2 emisija –155–161 g/km.

Didžiausia naujiena yra pats galingiausias gamos ir keleivinių mikroautobusų segmento modelis V
300 d – jo variklis pasiekia net 176 kW (239 AG) pajėgumą bei 500 Nm sukimo momentą. Tokie
parametrai užtikrina užtektinai galios bet kokioje situacijoje: ar tai būtų greitkelis, ar itin kalvota
vietovė, o degalų sąnaudos nesiskiria nuo mažiau galingo modelio – vidutiniškai V 300 d vartoja
5,9–6,1 l/100 km dyzelino. Į aplinką mikroautobusas su šiuo varikliu išskiria 155–161 g/km CO 2
emisiją.

„Mercedes-Benz V 300 d“ pasiekia didžiausią 220 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėja vos
per 7,9 sek.

Pirmą kartą – 9 laipsnių pavarų dėžė

Pirmą kartą V klasės modelis komplektuojamas su naująja 9 laipsnių automatine 9G-TRONIC
pavarų dėže, pakeitusia anksčiau naudotą 7 laipsnių. Ji standartiškai montuojama į V 300 d ir V 250
d versijas bei papildomai užsakoma V 220 d modeliui.

Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų važiavimo režimų – „Comfort“ ir „Sport“, kiekvienas turi
įtakos pavarų perjungimo dažniui. „M“ režimas leidžia vairuotojui jas perjungti pačiam, naudojant
už vairo įrengtas menteles.

Visi V klasės modeliai standartiškai komplektuojami su galinių varančių ratų pavara, o visų
varančiųjų 4MATIC užsakoma papildomai, tad V klasės modelis yra praktiškas ant bet kokio
paviršiaus.

Dėl naujos, efektyvesnės pavarų dėžės bei patobulintos variklių gamos ne tik pasiektas didesnis
galingumas, bet ir padidinta ekonomija, pavyzdžiui, V 250 d modelis vidutiniškai vartoja 13 proc.
mažiau dyzelino nei jo pirmtakas.

Naujos technologijos – saugumui ir ekonomiškumui

„Mercedes-Benz“ V klasės modelyje sumontuota daugybė modernių sistemų, užtikrinančių
ekologiškumą bei saugumą. Išmetamąsias dujas filtruoja ir jų kenksmingumą mažina kietųjų dalelių
filtras (sDPF), „AdBlue“ skystį naudoja selektyviosios katalitinės redukcijos sistema (SCR),
amoniako dujų katalizatorius ASC, dyzelino oksidų katalitinis konverteris (DOC).

Mikroautobusas yra aukšta transporto priemonė, tad „Mercedes-Benz“ daug investuoja ir tobulina
sistemą „Crosswind Assist“, kuri asistuoja esant stipriam šoniniam vėjui. Naujajame modelyje yra
patobulinta jos versija, taip pat – atnaujintas pagalbinių sistemų rinkinys „Attention Assist“, dar
prieš 5 metus pakėlęs V klasės modelį į naują saugumo standartų lygį.

„Active Brake Assist“ geba atpažinti, kada gresia susidūrimas su priekyje esančia transporto
priemone ar objektu ir įspėja vairuotoją vizualiniu bei akustiniu signalais. Jei transporto priemonės
valdytojas sureaguoja, sistema padidina stabdžių sistemos slėgį, taip didėja stabdymo efektyvumas.
Jei vairuotojas nereaguoja, V klasė pati stabdo ir padeda išvengti eismo įvykio arba sumažinti jo
padarinius. Intensyviame eisme „Active Brake Assist“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones,
bet ir stacionarius objektus bei pėsčiuosius.

Sistema „Highbeam Assist Plus“ užtikrina geriausią matomumą tamsiu paros metu – vairuotojas
kelią mato taip, tarsi nuolat važiuotų įjungtomis tolimosiomis šviesomis. Priartėjus prie ta pačia
kryptimi važiuojančios transporto priemonės sistema pritemdo dalį LED žibintų ir suformuoja U
formos spindulį, taip neakinamas kitas eismo dalyvis. Prasilenkiant su priešinga kryptimi judančia
transporto priemone „Highbeam Assist Plus“ pritemdo jo kryptimi šviečiančius LED žibintus,
tačiau dalį dešiniojo krašto palieka apšviestą tolimosiomis šviesomis.

Naujasis „Mercedes-Benz“ V klasės modelis jau pristatytas Lietuvoje, jį galima išbandyti visuose
„Silberauto“ salonuose.