Užsienio elektroninėse parduotuvėse siūlomų pirkti daiktų užsigeidusiems Lietuvos gyventojams kartais tenka nusivilti – kai kada nėra galimybės šiai prekei pasiekti mūsų šalies.

„Internetinė prekyba yra itin patogi priemonė įsigyti norimų daiktų iš visai kitame pasaulio krašte esančio pardavėjo. Be to, dažnai jie būna pigesni, o kartais jų Lietuvoje išvis dar nėra – elektronikos prekės, drabužių kolekcijos parduotuves ten pasiekia anksčiau. Tačiau padėtį dažnai komplikuoja kai kurių pardavėjų nenoras siųsti jų parduodamų daiktų į tam tikras šalis, pavyzdžiui, Lietuvą. Deja, su tokia padėtimi susiduria ne vienas žmogus“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus.

Būtina ieškoti tarpininkų

Jei į Lietuvą nesiunčiamos prekės prireikia, pavyzdžiui, iš Jungtinėse Amerikos Valstijose esančio pardavėjo, būtina ieškoti tarpininkų pagalbos. Jie turėtų nupirkti norimą prekę, ją gauti ir tada persiųsti į Lietuvą.

Tiesa, padėtį lengvina tai, kad tokias tarpininkavimo paslaugas Lietuvoje teikia ne viena bendrovė. Tačiau užsisakant prekes iš daugelio jų procesas užtrunka dėl bendravimo el. paštu, o galutinė kaina tampa žinoma tik prekę pasvėrus. Tarpininkavimo paslaugas siūlanti „Shipzee“ pasuko kitu keliu.

„Pirkėjas bet kurioje e. parduotuvėje JAV išsirinktos prekės internetinę nuorodą turi nukopijuoti į mūsų įmonės internetinę užsakymo formą. Į ją taip pat būtina įvesti kitus reikalingus duomenis. Tuomet paskaičiuojama galutinė kaina su visais mokesčiais, tarp jų – ir importo. Jei ji atitinka pirkėjo lūkesčius, jis už prekę susimoka. Tada prekė yra nuperkama, atsiunčiama į mūsų būstinę JAV ir persiunčiama pirkėjui“, – paslaugos veikimo principus aiškina įmonės atstovas Mantas Ribelis.

Anot jo, pirkėjų suaktyvėjimas itin juntamas per „juodąjį penktadienį“ ir prieš Šv. Kalėdas, kai užsienio e. parduotuvės pasiūlo daugybę nuolaidų. Be to, tarpininkų paslaugomis pasinaudoję žmonės gali sutaupyti ir dėl šių įmonių randamų naudingų nuolaidų.

Siūlomas ir patogus pristatymas

Jei kiltų problemų dėl įsigytų prekių kokybės, pirkėjai neturėtų likti be pagalbos. Nors prekės gali būti pirktos ir kitame žemyne, dažniausiai joms teikiama tarptautinė garantija.

„Jei garantija visgi galioja tik JAV, reikėtų pasidomėti, ar tarpininkavimo paslaugas siūlanti įmonė gali atlikti nekokybiškos ar sugedusios prekės siuntimą atgal pardavėjui“, – aiškina „Shipzee“ atstovas.

Pasidomėti patariama ir tuo, kaip prekės yra pristatomos jau Lietuvoje.

„Lietuviai dažnai nori gauti įsigytas daiktus jiems patogiu metu, o prie to prisideda ir siuntų terminalai. Iš daugelio jų užsisakytas prekes galima pasiimti bet kuriuo paros metu, tad nereikia siuntos gavimo derinti prie savo darbotvarkės. Be to, siuntų terminalai yra išdėstyti plačiai visoje Lietuvoje, kas irgi yra patogu derinant siuntos pasiėmimą prie savo dienos planų. Svarbu ir tai, kad pristatymas į siuntų terminalus dažniausiai yra pigesnis nei pristatymas kurjeriu“, – teigia G. Bilevičius.