Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant pastatų – garsios Europos bendrovės taip ragina savo klientus ir darbuotojus aktyviai balsuoti Europos Parlamento (EP) rinkimuose.

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja „Volkswagen“ šešiolika kalbų kreipėsi į 490 tūkst. savo darbuotojų Europoje ragindama juos dalyvauti rinkimuose. Be to, įmonės gamykla Volfsburge buvo papuošta milžinišku plakatu „Volkswagen balsuoja už Europą“.

„Europos bendroji rinka, prekyba be sienų, laisvas specialistų judėjimas ir keitimasis žiniomis yra esminė ir būtina sąlyga mūsų konkurencingumui“, – sakome bendrovės pareiškime.

Aktyviai į rinkimus kviečia ir kitos Vokietijos pramonės lyderės. „Thyssenkrupp“ paskelbė plakatų seriją su ženklu „Europa – tai mes“. „Kokia prasmė turėti savavaldžius automobilius, jeigu jie privalėtų sustoti prie kiekvienos sienos?“ – rašoma viename iš jų. Savo ruožtu bendrovė „Lufthansa“ lėktuvo Airbus A320 fiuzeliažą papuošė didžiuliu kampanijos „SayYesToEurope“ ženklu.

„Deutsche Telekom“ paskelbė keletą vaizdo klipų su įmonės vadovais ir darbuotojais, kuriuose šie dalijasi savo mintimis apie rinkimus ir darbą Europos įmonėje. DHL taip pat surengė diskusiją apie Europos svarbą su įmonės vadovu, o Bonos pašto bokšte iškėlė milžinišką ES vėliavą.

Pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės per rinkimus Europoje siūlys galimybę nemokamai ar pigiau atvykti iki balsavimo vietų. Apie tokią iniciatyvą jau paskelbė elektrinių motorolerių nuomos kompanija „Lime“, taip pat 15-oje ES valstybių, tarp jų ir Lietuvoje, veikianti „Bolt“, kuri pasiūlys nuolaidą kelionei.

Į EP rinkimų kampaniją aktyviai įsitraukė ir skaitmeninės įmonės. Didžiausia pasaulyje muzikos transliavimo platforma „Spotify“ milijonams lankytojų pristatė specialų rinkiminį grojaraštį su kūriniais iš kiekvienos ES valstybės. Jame galima rasti Vido Bareikio ir grupės „8 kambarys“ dainą „Ežero dugne“.

Socialinis tinklas „Twitter“ sukūrė specialią rinkimų grotažymę #euelections ir jaustuką „šį kartą balsuosiu“, „Facebook“ – profilio nuotraukos rėmelį, „Instagram“ – rinkiminį lipduką, o „Snapchat“ – specialų filtrą. Paieškos sistema „Google“ pasipuoš specialia rinkimų užsklanda. Apie būtinybę ateiti balsuoti primins ir Europos internetinių žaidimų kūrėja „King“, geriausiai žinoma dėl „Candy crush saga“ žaidimo, taip pat pažinčių programėlė „Tinder“.

EP rinkimai Europoje rengiami gegužės 23-26 dienomis. Lietuvoje jie vyks gegužės 26-ąją, o šiuo metu jau galima atiduoti savo balsą iš anksto.