Šventinis išbandymas mobiliesiems telefonams: krenta į pusnis, skęsta kisieliuje ar dūžta nukritę ant ledo

Specialistai pastebi, kad metų pradžioje tradiciškai išauga mobiliųjų įrenginių žalas registruoti norinčių klientų skaičius – tai pajunta ne tik draudikai, bet ir mobiliųjų telefonų taisyklos. Mobiliųjų telefonų žalas žmonės stengiasi registruoti operatyviai, tačiau neretai būna pamiršę pagrindinį savo įsipareigojimą – saugoti prekės kvitą bei įsigyto telefono dokumentus.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, dažniausiai šventiniu laikotarpiu pasitaikanti žala – dužęs telefono korpusas ar ekranas, o žalos vertė tokiais atvejais vidutiniškai svyruoja nuo 100 iki 700 eurų

Žiemos iššūkiai – šaltis ir ledas

Noras įamžinti šventinį vakarėlį, bandymas pasidaryti didelės kompanijos asmenukę gamtoje ar užfiksuoti Kalėdų šventę darželyje gali baigtis netikėtais nuostoliais.

„Žiemos žalos mobiliesiems įrenginiams skiriasi nuo vasarą fiksuojamų įvykių. Jei vasarą gausu atvejų kai telefonai skęsta vandens telkiniuose, tai žiemą dažniau fiksuojami atvejai, kai telefonai lauke iškrenta iš rankų, sudūžta paslydus ar nukritus“, – dažniausias žalas vardija BTATurto draudimo produktų vadovė Dalia Strazdienė.

Pasak jos, didžiausia grėsmė mobiliesiems telefonams kyla jais neatsargiai naudojantis lauke.

„Žiemą slidu, šalta, todėl nešiojantiems telefoną kišenėje padidėja rizika paslydus ne tik susižaloti pačiam, bet ir išmesti telefoną. Taip pat telefonai dažnai krenta bei dūžta ir sužvarbus rankoms“, – aiškina specialistė.

Būnant lauke telefonui saugiausia jūsų rankinėje ar kuprinėje, o ne kišenėse. Taip pat žiemą telefoną rekomenduojama ir tinkamai „aprengti“. Specialistės teigimu, nepakanka naudoti tik galinį telefono korpusą saugantį dangtelį, kuris, beje, turėtų kuo geriau apsaugoti kampus, – reikėtų pasirūpinti ir ekranu. Tam rekomenduojama naudoti papildomą apsauginį stiklą arba taip vadinamą „knygelės“ tipo įmautę, kuri apsaugo telefoną iš visų pusių.

Mobilieji skęsta kisieliuje, dūžta ant plytelių

Dar viena žalų kategorija – patalpose nukenčiantys mobilieji įrenginiai. Draudikų teigimu, pasitaiko visko: nuo visiškai paprastų neapdairių įvykių iki kurioziškiausių bandymų vonioje keisti lemputę pasišviečiant mobiliuoju telefonu…dantyse.

„Vieni dažniausių atvejų, kai suskyla ar nepataisomai sugenda telefonas, – kritimas nuo stalo, spintelės ar komodos, bei smūgis į plytelėmis išklotas grindis. Tačiau pasitaiko ir itin kurioziškų aplinkybių: švenčių metu telefonai skęsta kisieliuje arba lūžta, kai nutariama perdegusią lemputę pakeisti įsikandus telefoną dantyse“, – aiškina specialistė.

Į akis krenta ir tai, kad prie patalpose įvykstančių žalų neretai prisideda ir mažiausi šeimos nariai ar naminiai gyvūnai. Užkliudyti ar apkramtyti laidai, ant telefonų užmetami sunkūs daiktai – tokių atvejų žalų registre šventiniu laikotarpiu taip pat netrūksta.

Pamiršta svarbiausią taisyklę

„Po švenčių vėl prognozuojame, kad besikreipiančių dėl žalų mobiliesiems įrenginiams bus daugiau nei įprasta. Viena svarbiausių taisyklių, norint gauti kompensaciją už telefoną, yra turėti jo dokumentus. Tikrai matome, kad žmonės ne visada juos turi, kartais patys perka mobiliuosius pagal skelbimus, be dokumentų, tačiau tokiu atveju, jei negalite įrodyti, jog esate teisėtas prietaiso savininkas, draudimo bendrovė negali atlyginti patirtos žalos“, – aiškina D. Strazdienė.

Todėl ji pataria įsigyjant mobiliuosius įrenginius, buitinę techniką, vaizdo ar garso aparatūrą visada dokumentus bei pirkimo čekius rinkti ir saugoti vienoje vietoje.

„Tikrai nereikia perlenkti lazdos ir saugoti plokščiaekranio televizoriaus pakuotės, tačiau dokumentus, įrodančius, kad tai jūs įsigijote šį daiktą, turėti būtina. Taip pat jei planuojate pirkti techniką ne iš oficialių atstovų, gerai pagalvokite, ar verta ir ar nerizikuojate dabar sutaupę keliasdešimt eurų vėliau dėl tokio sprendimo pasigailėti“, – sako BTA specialistas.

Padidinti šriftą