Siekiama didesnių kompensacijų keleiviams už traukinių vėlavimą

Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas antradienį priėmė traukinių keleivių teisių reglamento pakeitimus, kuriais siekiama padidinti šio transporto patrauklumą ir prieinamumą. Ketinama didinti kompensacijas keleiviams už traukinių vėlavimą, sustiprinti neįgalių keleivių teises, taip pat įpareigoti traukiniuose įrengti daugiau vietų dviračiams.

Visos ES geležinkelio stotys, peronai, riedmenys ir kiti įrenginiai turėtų būti prieinami neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims. Toks keleivis apie jam reikalingą pagalbą įlipti į traukinį turėtų informuoti stoties darbuotojus bent 12 val. iki kelionės (dabar galioja 48 val. terminas), o jei stotis aptarnauja daugiau nei 10 tūkst. keleivių per dieną – pakaktų pranešti bent prieš tris valandas. Pagalba ir toliau būtų nemokama.

Europarlamentarai siekia įpareigoti užtikrinti galimybę visų tipų traukiniuose vežti dviračius. Ne vėliau kaip per dvejus metus nuo atnaujinto reglamento įsigaliojimo naujuose bei atnaujintuose traukiniuose turėtų būti įrengti mažiausiai aštuonios vietos dviračiams vežti, įsitikinę europarlamentarai.

Siūloma įpareigoti geležinkelių bendroves stengtis parduoti keleiviams jungtinį bilietą vienai kelionei, o ne atskirus bilietus. Reglamento nuostatos – pavyzdžiui, dėl persėdimo garantijos bei kompensacijų už vėlavimą – galiotų abiem atvejais, jei kelionė įsigyta vienu mokėjimu.

Europarlamentarai siūlo didinti kompensacijas keleiviams už traukinių vėlavimą. Pavėlavus atvykti valandą, keleivis atgautų pusę bilieto kainos (dabar – 25 proc.), pusantros valandos – 75 proc., o dviem valandomis – visą bilieto kainą (dabar – 50 proc.).

Valstybės nebegalėtų taikyti šio reglamento išimčių regioniniams traukiniams. Kaip ir iki šiol, reglamentas negaliotų traukiniams, vykstantiems už ES ribų.

Reglamento projektui pritarė 39 komiteto nariai, nepritarė 2, o susilaikė 6. Dėl šių pakeitimų dar balsuos visas Parlamentas, jie taip pat bus derinami su ES Taryba.

Padidinti šriftą