.

Mokyklos spalvos

Jei vyresnės kartos žmonių paklaustumėte, kokios spalvos iškyla vaizduotėje išgirdus frazę „mano mokykla“, daugelis atsakytų, kad prisiminimuose  žalsvi ar gelsvi mokyklų koridoriai, juodos ar rudos lentos, pilka mokyklos teritorija. Galbūt tiems, kurių mokykla buvo kaimo vietovėje, pasisekė labiau. Gal jie turėjo galimybę mokyklos darže auginti kvepiančias medetkas, sveikatai naudingus topinambus ar pamokos metu stebėti pušies viršūnėje dūkstančias voveres (beje, tai realūs mano prisiminimai apie mokyklą). O kokios gi šių dienų Panevėžio rajono ugdymo įstaigų spalvos?

Jau ne vienerius metus Panevėžio rajono savivaldybės administracija organizuoja, o Švietimo, kultūros ir sporto skyrius vykdo Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūrą-konkursą. Apžiūros-konkurso tikslas – aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę. Kasmet konkurso nugalėtojai paskelbiami ir apdovanojami Tarptautinės mokytojų dienos minėjime, tačiau gražiausiai tvarkomas edukacines erdves dažniausiai pamato tik kaimynai. Džiugu, kad šiais metais Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyr. specialistui Alvidui Savickui kilo idėja bendradarbiaujant su Švietimo centru parengti programą ir organizuoti kvalifikacijos tobulinimo renginį-edukacinę išvyką „Kaip sukurti edukacinę erdvę?“. Renginio lektoriai – Velžio lopšelio-darželio, Dembavos lopšelio-darželio „Smalsutis“, Paliūniškio pagrindinės mokyklos, Paįstrio J.Zikaro, Naujamiesčio ir Smilgių gimnazijų vadovai. Edukacinės išvykos dalyviai turėjo galimybę ne tik pasiklausyti šių lektorių jų vadovaujamose ugdymo įstaigose, bet ir pasivaikščioti tiek po vidaus, tiek po lauko edukacines erdves.

Džiugu, kad minėtos ugdymo įstaigos labai savitos, visose sukurtos patogios, ugdymąsi stimuliuojančios įvairios paskirties edukacinės erdvės. Erdvės išties spalvingos, nuteikiančios bendravimui ir bendradarbiavimui. Įdomu tai, kad mokyklų teritorijose atsiranda vis daugiau erdvių, skirtų laisviesiems žaidimams, padedančių lavinti mąstymą bei ugdytis socialines emocines kompetencijas. Tačiau erdvė be žmogaus netenka jokios prasmės, todėl labai svarbu, kad tokiose erdvėse kuo dažniau vyktų natūrali veikla: eksperimentai, mąstymą lavinantys žaidimai, sveiką gyvenseną skatinantys užsiėmimai ir, žinoma, kad šalia visada būtų mokytojas, gebantis baigti šachmatų žaidimą dviem ėjimais.

Daugiau idėjų apie vabzdžių viešbučius, sraigių sodus, proto erdves rasite https://www.lmnsc.lt/naujiena/tarptautine-konferencija-edukacines-erdves-ir-ugdymo-procesas-/

Renatos Jankevičienės, Panevėžio rajono švietimo centro direktoriaus pavaduotojos, straipsnis ir nuotraukos

x

Norėdami Jums pasiūlyti pilnavertes paslaugas, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos.

Sutinku Nesutinku
Keisti šrifto dydį
Didelis kontrastas
X